Tahaksid kasvatada oma äri ilutegijana, kuid ei ole päris kindel kust ja kuidas alustada? Annan Sulle mõned nipid!
Ilutegijana töötades tead, et klientide ajad on alati piiratud ning Sinu eesmärgid saavad tulla põhimõtetest – täita kõik vabad ajad või kui ajad on täis, siis leida täiendav tulu. Üheks võimaluseks on rentida suurem ruum ja võtta endale töötajad ning kasvatada oma äri seeläbi, kuid minu meelest Eesti ilutegijate turg töötab valdavalt nn rendibaasil, mis tõenäoliselt ei too Sulle soovitud lisasissetulekut, sest rendist saad iga kuu kindla summa ning seisad peagi jälle küsimuse ees, kuidas oma äri kasvatada. Protsenti pakkudes töötajale, pead aga tagama töötajatele kliendid ning hooaja välisel ajal võib klientide saamine olla keeruline. Minu meelest üks parimaid viise oma äri kasvatamiseks ilutegijana on toodete müük. Toodete müük hõlmab ka koolitustel käimist ja oma professionaalsuse tõstmist. Tõelise professionaalina mõistad selle väärtust ning ka Sinu kliendid usaldavad Sind – ära seda usaldust reeda!
Oma teel kohtan palju seda, et ilutegijad ei mõista kui palju on tegelikult võimalusi oma äri laiendamiseks. Ilumaailmas ei ole laienemiseks ainult sotsiaalmeedia või salongid, võimalusi on palju rohkem ning arvestades Eesti taset iluvaldkonnas, on võimalik teha ja saavutada kõike. Kõik algab strateegiast ja eesmärkidest – mida Sa tahad saavutada ja kuidas!? Kui endal esimese hooga head mõtet ei tule, aga oled hakkamist täis, siis äriidee aitab Sul leida ka turu-uuring, mis võib täiendada Sinu olemasolevaid mõtteid või luua täiesti uue idee.
Millele peaksid mõtlema kui alustad turundusstrateegia loomist?
💄Sotsiaalmeedia kasutamine – professionaalne konto, mille läbi oma ekspertsust näidata ja leida uusi kliente.
💄Oma teadmiste jagamine
💄Võrgustumine – samal alal töötavad inimesed aitavad leida motivatsiooni, uusi koolitusi või saada uusi teadmisi jne.
💄Kliendiprogrammi ja lojaalusprogrammide loomine
💄Koostöövõimalused
💄Professionaalne veebileht
Toodete müügi puhul võib aidata Sind ka 5 P- süsteem. See tuleb inglise keelest 5 P’s : product, place, price, promotion, people. Koos tähendavad need peamisi turunduse elemente ja on väga olulised konkurentsivõimelise strateegia ülesehitamisel.
Toode – mida müüakse ?
Asukoht/Koht – kus seda müüakse?
Hind – millise hinnaga seda müüakse?
Kommunikatsioon – kuidas jagatakse infot selle kohta publikule?
Inimesed – kelle vajadusi see toode rahuldab?
Mis puudutab Sinu kliendigruppi ja inimesi, kellele on Sinu toode või teenus suunatud, oleks vaja määrata sihtgrupp. Paljud kosmeetikavaldkonna ettevõtted kasutavad generatsioonilist sihtgruppide määramise viisi: sünniaastad 1946-64, 1965-80, 1981-96, 1997-2010, 2010-25. Igal generatsioonil on oma eripärad, vajadused, võimalused ja tarbimisharjumused. Nende mõistmine aitab Sul ligi tõmmata just Sinu äri jaoks vajalikku sihtgruppi.
Kui oled eelnevalt väljatoodud punktid hoolikalt läbi mõelnud, jääb Sul paika panna see, kuidas jälgida oma klientide seotust. Iluettevõtted panustavad palju tugeva sotsiaalmeedia sisu loomisele ning tänapäeva tehnoloogia annab Sulle tööriistad, et seda efektiivselt enda jaoks ära kasutada. Sinu reklaam peaks sisaldama erinevaid põhimõtteid ja vastama järgmistele punktidele: info jagamine(mis ettevõte ja kus), reklaam, mis klienti mõtlema paneb või seob, miski, mis klienti seob ja miski, mis Su kliendi lojaalseks muudab.
Kasutatud allikas: Cosmetics Marketing, Lindsay Karchin & Delphine Horvath